Ottarsloppet

I torsdags var det äntligen dags för dagen jag både fruktat och längtat efter i flera månader, min första tävling! Kvällen före spenderades naturligtvis på altanen med cykelvård på schemat, jag guidade maken i tvättandets ädla konst. Han har lite att lära! Vi käkade även middag med goda vänner, Jennie och Alex, som också skulle[…]

Tävlingsträning

Igår genomförde jag min första tävlingsträning, dvs jag körde den fullständiga banan som jag ska köra på Ottarsloppet nästa torsdag. Jag har ju kört hela banan två gånger tidigare men aldrig två varv och aldrig utan regelbundna micropauser. I ärlighetens namn har det faktisk känts tämligen orimligt att någonsin klara två varv då banan är[…]

Ottarsbanan

I lördags var vi ett glatt gäng som begav oss till Vendel och Ottarsbanan för ett träningspass inför Ottarsloppet som går av stapeln den 10:e maj. Jag var nästan orimligt nervös innan då jag bara cyklat där två gånger tidigare och aldrig med spd-pedaler. Det visade sig dock att jag oroat mig i onödan, jag[…]

Våren är här

Veckan som gått har bjudit på utomhusträning både på landsväg och i SKOGEN. Så himla härligt! Våren är äntligen här. Bland annat körde jag ett intervallpass tillsammans med maken och några vänner i tisdags. Vi körde fyra vändor på en grusväg som är ca 4km och det var hård motvind åt det ena hållet. Konstaterade[…]

Recension av Titan X8

Jag hade turen att få testa ett riktigt härligt set med vinterjacka och byxa från Kalas Sportswear nämligen Titan X8. Förutom det uppenbara, nämligen att kläderna är supersnygga och matchar min cykel hur bra som helst är dom också bekväma och välsydda. Så här beskrivs jackan på Original Teamwear’s webbsida, Detta är en cykel jacka[…]

Min träningsvecka

Är det inte det ena så är det det andra brukar man ju säga och efter förra veckans härliga pass på spinningcykeln började jag känna mig på gång igen! I tisdags denna vecka vaknade jag dock upp med feber och förkylningen var ett faktum. Istället för att deppa ihop har jag dock fortsatt träna lågintensivt[…]

Mitt besök hos naprapaten

Igår var det dags för mig att besöka naprapaten för att checka av mina ben efter olyckan. Jag vände mig till Muskelcentrum i Uppsala som drivs av Johan Söderström. Jag fick börja med att gå igenom min ”träningshistorik” samt berätta om varför jag sökt hjälp därefter gjorde Johan några tester där han kollade av min[…]

Längtar.

Vill ut och trampa med de här fina tjejerna! ♥️   Som jag längtar efter att få trampa! Helst ute men skulle bli jätteglad över att få sätta mig på spinningcykeln också. Det har gått på dagen tre veckor sedan min krasch och tyvärr är mitt vänsterben inte riktigt med mig även om det blivit[…]

Deppigt…

Hos mig är det lite deppigt just nu. Min höft trasslar efter olyckan och jag kan inte träna som jag vill. Häromdagen när jag var ute på en liten promenad med sonen höll jag på att halka omkull och som resultat av det blossade smärtan upp igen efter att ha varit bättre i ett par[…]

Olycka

I söndags var jag med om min första lite allvarligare cykelolycka. Jag och min bästa vän Therése var ute på ett distanspass och hade cyklat ca 2 mil. Underlaget var mycket dåligt, det sämsta jag vintercyklat på hittills. Det var snorhalt på sina ställen och både jag och Tessan tänkte tanken innan passet att ”idag[…]

Clean Freak

Jag är näst intill besatt av att hålla min cykel hel och ren. Inte på så vis att jag undviker att skita ner den utan snarare att jag är väldigt noga med att göra rent den efter användning så idag tänkte jag tipsa om hur jag tvättar min cykel under vintern. Jag börjar naturligtvis med[…]