Återhämtning

De närmaste veckorna efter Vättern har formen varit som bortblåst. Svårt och komma upp i puls och låga effekt siffror. Inte helt konstigt, förkyld och feber sista 10 dagarna innan Vättern. Och 30 mil i värmen och åt och drack för lite. Och snabbt på igen med träningen. Missade så mycket högintensivt innan Vättern på grund av skadan i diskarna med ischiasnerven och förkylning, puls mycket jobb.

Från tempot i Segersta, Värmlandsserien.
Bild 1 Fredrik Nilsson
Bild 2 David Persson

Förra veckan var det dags för en ny deltävling i värmlandsserien, tempo 20km. Ingen form alls, helt slut i benen av inget och låga siffror fast det var jobbigt. Insåg då att det är bättre och köra några lugna dagar och vila. Fortsätta och träna hårt kommer bara skada än att göra nytta. Kört på känsla och lugna turer. Körde första passet idag med högre puls och tryck i benen, kändes skönt att formen börjar komma tillbaka. 

Idag blev det ett av mina favorit pass att köra. Ingen specifika intervaller utan kurvor. Har hittar en runda som är 0.8km, som en rektangel. Nedförsbacke kurva uppför kurva uppför kurva och så börjar det om igen. Körde 38 varv, lite över 110 höger kurvor med igångdrag. Försöka ligga på halv jobbigt hela tiden i en timme. 

Facebook Comments

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *