Nyttigare snacks och mindre träning

Ja, denna vecka har det blivit fokus på helt annat än träning.

I måndags lyckades jag komma iväg på ett axelpass efter arbetet och körde olika övningar, tex på bilden nedan så kör jag stående frontpress.

På tisdag så blev de ingen träning eftersom jag behövde packa inför Onsdagen eftersom jag då skulle åka till Stockholm.
Så man kan ju säga att jag är enormt avundsjuk på er som bor i södra Sverige som faktiskt kan cykla nu, men jag missunnar er inte. Jag skulle byta tåg i Uppsala för att åka vidare till Upplands Väsby, så i Uppsala så var det ungefär lika mycket snö som vi har när första snön har precis lagt sig, sedan så var det ca -1. Så jag blir bara mer och mer sugen att flytta neröver. Någon som kan rekommendera en grym cykel stad?

Det var bara en kort visit i de södra regionerna, så redan på Torsdag natt var jag hemma igen.
Var ledig Fredag så då blev det ett bodypump pass och det kan man ju säga att det känns i hela kroppen efter passet och träningsvärken dagarna efter.

Sedan så testade jag att göra grönkåls chips för första gången, är det någon som har testat det?

Du kommer att behöva:
200g grönkålsblad, skurna i små bitar.
0,5 msk olivolja
Havssalt


Starta ungen och sätt den på ca 175grader.

Lägg grönkålen i en skål och häll i olivolja och strö på lite salt. Blanda om och lägg upp allt på ett bakplåtspappersklädd plåt.

Sedan in i ungen ca 10-15min. Håll koll så inte bladen bli bruna.

Hoppas ni gillar det lika mycket som mig!
// Therese

Facebook Comments

1 reaktion på ”Nyttigare snacks och mindre träning

  1. Bodde i Uppsala innan jag flyttade ut till landet strax utanför stan och Uppsala är en student och cykelstad så du får ta dig ner till våren och kolla in den… jag cyklade sommar som vinter när jag bodde i stan. Lagon stort och lätt att hitta och ta sig fram så tummen upp för Uppsala alltså 😉

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *