Brickpass

Nu börjar triathlonsäsongen verkligen dra igång och redan nästa vecka kör jag mina två första lopp för i år. Det ska bli såå kul☺👏🏼

Så jag har börjar försöka köra fler brickpass, alltså att springa direkt efter att ha cyklat.

Det är en speciell känsla att springa med ”cykelben” och jag tycker det är svårt att veta hur tufft jag kan cykla och ändå ha kraft kvar i benen att springa.

Igår körde jag 5 mil cykling följt av 10 km löpning. Jag trampade ganska kontrollerat och skönt på cyklingen fast jag ändå försökte trycka på lite grann och efter ett snabbt sko- och hjälmbyte drog jag ut och sprang direkt. 

Trots att jag kände av cyklingen i benen så fick jag till löpningen jättebra och snittade 4:52/km. Superbra för mig👍Var såklart nöjd med det ända tills pulsklockan i efterhand skvallrade att jag hade legat väldigt lågt i puls på cyklingen vilket betyder att nog kunde, och kanske borde, ha tagit i lite hårdare.

Men det är trixigt det där, att hitta den perfekta balansen. Det är fortfarande tidigt på säsongen och jag ska fortsätta öva:)

Är det fler av er som kör triathlon och tränar brickpass? Hur brukar ni tänka?:)

/Elina

Facebook Comments

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *