Träningsplanering

Efter förra (eller idag måndag blir det väl förrförra) veckans två lopp kändes det på tiden att faktiskt strukturera upp hur jag vill att sista tiden fram till Ironman Kalmar ska se ut så jag började pilla ihop en lite halvfast träningsplanering.

 

Jag fyllde inte i allt. Men jag vet hur jag vill att mina sista två veckor av uppladdning ska se ut, jag vet vart jag befinner mig nu och jag vet vart jag vill nå. Jag har också några helger spikade redan, som midsommarhelgen när jag ska till Kalmar och provcykla banan☺🚴‍♀️💕

Innan Ironman Kalmar har jag bestämt att jag vill jag cykla minst två pass till som är 15 mil långa och jag vill springa minst ett pass som är så långt som 32km. Sen vill jag ha en progression och successiv ökning av distanser som leder dit, så efter att ha placerat ut vart i tiden mina längsta pass bör ligga så var det bara att börja pussla:)

All sorts planering ger mig tillfredsställelse och ett lugn fast jag vet att massor av förändringar kommer ske längst vägen och tycker att de förändringarna är helt okej:) Socialt liv gör att planerade träningspass får flyttas runt lite och dagsformen får alltid i slutändan veto att säga ifrån om något inte känns rätt.

Hur gör ni? Träningsplanerar ni och i så fall kort eller långt fram i tiden?:) Eller inte alls? Eller gör någon annan er planering till och med?😊 Någon gång hade det vart riktigt kul att köra med en coach som får styra och se om det prestations- och/eller motivationsmässigt blir stor förändring☺

Ha en fortsatt fin vecka i alla fall💕 /Elina

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *