Den (tråkiga) viktiga styrketräningen

Styrketräning tillhör inte min favoritsyssla tyvärr. Men har man en gång varit skadad så är det motivation nog att inte slarva med sin styrka, iallafall för mig. Jag försöker få till två pass i veckan och tröskeln måste vara låg. Jag sköter därför nästan alltid styrketräningen hemma. Idag blev det ett cirkelpass i trädgården, i kvällssol. Då tycker tom jag att det är lätt att ta fram vikterna och mattan.

Här kommer mitt pass i bilder. Jag ställde en timer på 45 sek jobb/ 15sek vila. Jag körde 5 varv och då var jag riktigt trött i musklerna efteråt.

Höftlyft med inrullning på pilatesboll:

Knäindrag på pilatesboll:

Situps på pilatesboll:

Armhävningar:

Draken med kettlebell: (byt ben efter halva tiden)

Marklyft med kettlebell:

 

Svårare än så här behöver det inte vara. Efter ett pass som detta är iallafall jag trött i både ben, rumpa och mage. Hur tränar du styrka? På gymet eller hemma? Om du som jag inte älskar styrketräning så tycker jag att du ska testa det här. Snabbt och effektivt 🙂

Vi hörs!

//Frieda

Facebook Comments

2 reaktioner på ”Den (tråkiga) viktiga styrketräningen

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *