Klubbträningar

I lördags körde en av mina klubbar ännu ett träningstempo. Upplägget var liknande det vi gjorde för några veckor sedan men banan var annorlunda. De första 12 km var snabba med medvind och lite lätt utför och jag kände mig görsnabb när jag susade fram 🙂 sedan ändrades det dramatiskt! Terrängen blev kupperad och det kändes att det skulle bli ett bra träningspass. Efter 25 km var vi återigen ute på öppen platt, den här gången med motvind och det var riktigt tungt de sista 3 km. Det var som tur var inte bara jag som kände mig sliten när jag gick i mål!

Jag kan absolut rekommendera denna typ av pass om du och dina träningskompisar vill ha en jobbig tur och ännu en anledning att avsluta med en glass 🙂

Jag passade på att damma av tempocykeln, det känns alltid som en bra ide men efter att ha cyklat till och från tempot, kört tempot följt av en extratur var jag allt annat än bekväm och det var otroligt skönt att hoppa av den sadeln. Min smärtgräns på tempocykeln ligger nog på 70km (i lördags blev det 100km) och jag vet inte hur folk tar sig igenom ett Ironman-lopp! Det enda jag kan tänka mig är att inställningarna inte är lika strikta som för tempocyklar som måste följa UCI-måtten men ändå! Grundpositionen är ju väldigt lik så hatten av till er som tar er igenom loppen med rumpan, axlarna och ryggen i behåll, innan man ens börjar lista ömma muskler, blåsor, kramp osv 🙂

Igår körde vi ett tabata-pass, med 12-15min tabata-intervaller, några 1.5minutare och lite 30 (!!) sekunders spurt-träningar. Också ett bra pass som passar toppen på en vardagskväll då man vill ha ett kortare men ändå riktigt tufft pass.

Idag är det dags för lagtempo, Solsta CK kör det varje onsdag och det är min favoritkväll på hela veckan 🙂

Ha det bra och glöm inte att skicka in ditt förslag på cykeltjejer-/Rosa bandet-tröjan!

 

Facebook Comments

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *