Tips för att få till morgonträningen💕

Jag tränar nääästan varje morgon innan jobbet just nu och det passar min vardag väldigt bra:)

 

Efter en längre period där träningen har prioriterats väldigt högt så har jag en mer avslappnad månad träningsmässigt där jag låter andra viktiga delar i mitt liv ta större plats och då passar det perfekt att riva av passen på morgonen istället. För träna vill jag ändå, det mår jag bra av.

För er som tycker det är svårt med morgonträning men tycker att det hade passat bra i er vardag så är detta mina bästa tips för att få till det:

💕 Tänk framåt. Kanske känns tanken av en helt ”ledig” kväll till annat jätteskönt?!

💕 Man vaknar till! Jag kommer alltid till jobbet piggare efter morgonträning och är redo att kickstarta dagens uppgifter direkt:)

💕Frukost? Vad funkar för dig? Testa! Träna på tom mage och packa med frukost till jobbet eller äta något litet/större innan? Själv äter jag alltid banan och kaffe innan och tar med gröt och macka till jobbet:)

💕 Packa kvällen innan. Då kan du sova så länge som möjligt och ge dig iväg innan du hinner känna efter för mycket:)

💕 Bestäm träff. Jaa, får man med sig sällskap är det svårt att banga oavsett hur trött man är. Samt roligare:)

💕 Gör det till en vana. Somna aldrig om. Då är det lättare att göra samma nästa dag.

💕 Morgonträna för att du vill morgonträna. Som med all träning 💕

Hopps ni får en fortsatt fin vecka allihopa:) Kram Elina

Facebook Comments

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *