Härliga helg!

I lördags blåste det halv storm här i Karlstad så istället för att köra landsvägscykel tog jag mig ut på MTB:en igen. Rob och jag körde i spåren utanför stan och det var jättebra teknikträning och en lagom blandning av lite mer tekniska och rotiga stigar och snabbare gruspartier där man kunde trampa på lite mer. Jag är fortfarande inte den mest effektiva på MTB:en men övning ger… träning… 🙂

Söndagen tillbringade jag i goda vänners lag och promenerade längst Fryken utanför Kil, grillade korv och cyklade landsväg på eftermiddagen.

Det är ganska platt i Karlstad-trakten men förra veckan hängde jag med min syster till skidbacken i stan och körde intervaller. Hon sprang och jag cyklade MTB. Jag tror att det tog ungefär samma tid upp på fots som på cykeln eftersom det var så brant… I söndags innan promenaden gick Rob och jag uppför backen i Kil och utsikten var helt fenomenal! Nästa gång cyklar jag.

Det känns dock verkligen att hösten är på väg! Igår ångrade att jag inte tog på mig benvärmare eftersom temperaturen gick ner till 6C och det blåste kallt. I morse var det bara 2.5C när jag kom till jobbet, snacka om att vinterjackan från Cykeltjejer är mitt bästa plagg just nu…