3 typer av cykelpass

Hej cykelvänner!

Nu har jag varit hemma en vecka, och åkte tyvärr som ofta händer på en liten förkylning efter den långa flygresan från Thailand. Som tur var så blev jag bara snuvig och lite hängig och inget ont i halsen eller feber. Mitt jet-lag har känts av ganska mycket på eftermiddagarna och kvällarna också så jag har lagt mig lite extra tidigt. Men nu lördag så känns det bättre och jag är mer på banan igen!

Under veckan som gått har jag ändå fått in 3 olika cykelpass, älskar variationen! 

I tisdags höll jag mitt spinningpass, jag är instruktör på World Class City i Linköping. Det var riktigt kul att vara tillbaka och fick till ett gäng härliga intervaller med gruppen! 60 minuter full fart!

Dagen efter skaffade jag Zwift så då kände jag mig tvungen att testa 60min lätt rull bara för att! Kan absolut bli en boost i cykelträningen under vintern, men behöver lära mig lite mer finesser i Zwift först. Någon med tips?

Tredje passet skulle vara tröskelintervaller:
1 x10min
2 x 8min
3 x 6min
4 x4min

/1 min vila mellan.
Men jag kände att kroppen inte var 100 så jag körde fartökningar enligt intervallerna men höll mig på lägre puls, kändes som ett bra beslut. 

En bra variation på cykelpassen och ser fram emot nästa vecka då jag förhoppningsvis är helt pigg och alert! Precis fått mitt träningsupplägg från coachen, mycket simning, mycket löpning och mycket cykling, underbart!

Kram från Sofia

Facebook Comments

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *