Mer vinterträning

Nu har jag trappat upp intensiteten i inomhusträningen. Min tränare har börjat lägga in över/under-block och första veckan var det okej, det var 3×10 min med 30/30sekunders på/halv-på. Veckan därpå var det 6x10min, vilket inte var okej, jag var så trött efteråt att jag satt på golvet i en svettpöl och funderade på om jag ens skulle duscha utan bara lägga mig och sova. De övriga intervallpassen har fått betydligt fler intervaller, men efteråt har de kännts bättre än över/under-passen.

Det är inte så ofta jag tar mig tid att gå på gym men har planerat att lägga lite mer tid på det under året. Min tränare har lagt in gym två gånger i veckan i min träningsplan och ska jag vara helt ärlig är det ytterst sällan det händer… När jag går brukar jag dock fokusera på ben & bål och brukar bli så stel att jag knappt kan gå efteråt så jag brukar även försöka att stretcha ordentligt. När jag gör axlar- och armövningar brukar det vara motsatt mot hur jag sitter på cykeln och jag försöker även stretcha nacke, axlar och rygg lite extra.

Förra helgen var Robert och jag katt- och husvakt eftersom mina föräldrar är på kryssning i Karibien. Vi passade på att åka både längd- och slalomskidor och det var helt magiskt. Det var skönt att ha tillbringat nästan hela helgen utomhus och vi fick in några riktigt bra träningspass också. Tyvärr verkar det som om det håller på att bli lite varmare i mina trakter så snön är inte riktigt lika bra längre. Hoppas att det blir kallt igen och att det blir lite mer snö så att det blir fler sådanna helger.

Facebook Comments

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *