VÅGA VARA STOLT!

Den utvalda bilden valde jag för att det är ett av många moment jag är väldigt stolt över. Det var också här mitt intresse för vad jag vill hålla på med framöver väcktes till liv. Det här är målbilden från Rosa bandet loppet på Lidingöloppet och därmed målgången för min första Tjejklassiker 2016! Det året var jag också nybörjare på samtliga grenar förutom löpning. Men jag gjorde det. En explosiv idrottares nya idrottsresa mot konditionsinriktat idrott var påbörjad.

——–

Jag kan skriva under på att jag själv, varit exakt likadan och kan vara än idag. Men tro mig, jag övar mentalt efter många av mina pass.

——–

Nu har jag varit gruppinstruktör ett par år, och allt som oftast är det glada motionärer som tränar och ger verkligen allt i passen, men ändå räcker det inte till. Eller?

——–

Jag ser min uppgift som gruppinstruktör att ge deltagarna verktygen för att utöva passet på bästa sätt. Vi fungerar olika, och jag försöker ge olika verktyg så alla har någonting hur verktygslådan att plocka med. Vi har också olika mål med vår träning. Det kan variera från att man vill orka mer i sin vardag, till att ha ett prestationsinriktat mål för en viss tävling eller liknande. Men oavsett så mår alla bra av att röra på sig, svettas och få puls. Det finns ändå, lite för ofta, ett litet MEN efter ett träningspass.

——–

”Bra jobbat!” & så en High five!

——–

Det brukar deltagarna få av mig som instruktör efter passen, för jag vill verkligen att deltagarna ska känna sig stolta över det dom precis har genomfört, ett tufft intensivt träningspass där dom förmodligen har gått utanför sin comfortzone någon gång under passet. Man kanske pausade färre gånger i övningen än tidigare, man vågade sig på att ta en tyngre vikt än tidigare, helt enkelt utmanade sig själv mer.

——–

Men alltför ofta när man efter avslutat pass får någon minut över och tjitt snackar sådär, så kan det ändå komma på tal om att man var för klen, inte orkade, och helt enkelt nedvärderar sig själv och den prestation man nyss gjort !

——–

Har man som mål att träna för att må bra, för att orka vardagen lite mer och helt enkelt må bra. Varför ska man då nedvärdera sig själv på det sättet? Det är väl inte att må bra? I mina ögon var det hur grymt som helst att gå på träningen och genomföra det med dom 100% man har för dagen ! Träning ska vara en positiv effekt, såväl som för kroppen som för knoppen. Du ska gå ifrån träningen med en positiv känsla !

——–

Jag tycker att vi som vet med oss att vi kan vara lite väl kritiska mot oss själva, tar oss i kragen och klappar oss på axeln efter ett nästa träningspass och passet efter det och passet efter det !

——–

Facebook Comments

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *