Mallorca time ?

Nu väntar Mallis alldeles runt hörnet! Tänk att det nyss var flera månader kvar och nu är det dags ? Väskorna är packade, uppackade och packade igen – precis som det brukar när vi ska iväg. Jag får sån resfeber! Men nu tror jag minsann att jag rotat runt för sista gången. Kanske. Vi får se.

I år är jag lite extra taggad på att komma iväg eftersom jag gör premiär som guide. Det ska bli såå roligt! Jag hoppas på sol, glada cyklister, starkt kaffe, gemenskap, många goa skratt och snygga led i klungan. Följ Trip on sport på Facebook och instagram för ständiga uppdateringar! Mig hittar ni på instagram @be_theadventures och självklart kommer jag blogga också! Har ni inte varit sugna på att åka till Mallis och cykla innan kan jag garantera att ni blir ?

Eftersom belastningen på kroppen blir hög nu under förhållandevis lång tid har träningsprogrammet varit liiiite snällare de sista två veckorna. Inte så många pass och inte så långa. En del rättså hårda dock!

Prova detta till exempel:

Värm upp 15min

  • 3min Borg 18 (110% av FTP)
  • Vila 1min

Upprepa 10 gånger!

Rulla ner 10min

Perfekt pass att köra utomhus! Värm upp på väg till en backe. Cykla uppför på intervallen, rulla nerför under vilan. Trampa sen hemåt lätt och lugnt ??‍♀️

Vi hörs från Mallis!

☀️