När tiden inte räcker till

En drömvecka med träning för mig hade inneburit att börja dagarna med sovmorgon till 8-9 tiden, äta en stor frukost framför nyhetsmorgon och sedan träna direkt. Då har jag som allra mest energi. När det kommer till cykling hade det gärna fått vara lagom soligt och vindstilla med långa grus- och bilfria vägar att trampa på💕 Men ser vardagen oftast inte ut.

Jag har haft en sån vecka när jobbet har krävt lite extra, skolan har krävt lite extra och vänner krävt lite extra och träningen har helt enkelt behövt anpassa sig. Och det känns helt okej, för jag vet att det inte är så varje vecka ser ut. Men det är sånna veckor när tiden inte räcker till som man får vara extra kreativ för att få till den där riktigt grymma träningen som är så mycket bättre än ingen träning alls. Här kommer mina bästa tips:

💕 Transportlöpning/Transportcykling eller vad du nu gillar. Jag lämnar alltid ombyte och matlåda på jobbet varje måndag och på tisdagar tar det mig inte många minuter längre att springa/cykla till jobbet än att åka kommunalt.
💕 Trainer. Jag har skrivit det innan men jag gör det igen: det är världens bästa grejj🙏 NOLL transporttid till och från träningen och den finns på plats hemma dygnet runt, både innan och efter jobbet.
💕Effektiva pass. Jobba hårt och kort och spara på de härliga lugna långpassen till en annan dag. De ger riktigt bra effekt också💪🏼
💕Blanda träning med nöje. Gå på ett spinningpass eller träna något annat med en vän så slipper du välja bort det ena eller det andra eller varför inte ta ett promenadmöte på jobbet om du kan
💕Mellis. Jag tar alltid med mellis som jag äter efter jobbet så jag orkar träna direkt och slipper åka hem och riskera att fastna i soffan
💕Acceptera. Ibland hinner man inte träna fast man gärna vill och det är okej. Jag tror man löser det mesta med planering och kreativitet men för mig är det viktigt att träningen ska vara något positivt och inte ångestladdat.

Hur tänker ni kring träning de veckor tiden inte räcker till?:)

/Elina

Facebook Comments

2 reaktioner på ”När tiden inte räcker till

  1. Väldigt bra tips! Jag brukar tänka likadant.
    Jag älskar transportlöpning/cykling, så ser mina pass ut flera gånger i veckan.
    Förberedelser och planering inför veckan brukar jag vara ännu mer noga med när resten av livet är stressigt.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *