Distanspass med inslag av fart

Det är mycket bilder och inlägg från cykelläger och lopp nu i sociala medier. Det märks tydligt att våren är här och cyklingen fått mer fokus hos många. Kul och inspirerande tycker jag!

Själv har jag haft fokus på flytt och renovering senaste veckan, men nu har äntligen sista flyttlasset gått och renoveringen börjat ta form i nya lägenheten. Kom ut på ett distanspass igår på kvällen med inslag av lite intervaller.

Ett bra upplägg som jag inte riktigt anammat tidigare. Jag har alltid kört intervallpass ELLER distans/långpass men detta var ett roligt sätt för att få lite variation och puls.

Började med ca 15 min uppvärmning, sedan körde jag och Anders som var mitt sällskap 5 x4min med 4 min lättare rull mellan. Sedan fortsatte vi i distanstempo upp till 60km. Det känns på benen och även flåset resten av rundan när man börjat passet med intervaller vilket jag tror är bra att träna på. Träna på att cykla med trötta ben. Speciellt eftersom mitt nästa fokus är Vätternrundan 2019.

Är det ett passupplägg du brukar köra? Kul att få tips på hur ni andra kör och vilka pass ni tycker är roligast/ger mest?

Kram från Sofia

Facebook Comments

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *