Inställningar

När jag kör intervaller både ute och inne, tycker jag om att ha min cykeldator inställd så att jag ser:

  • min puls (och kan se, inte bara känna att jag håller på att kollapsa 🙂 eller att kroppen tycker att det är okej att trycka på lite till)
  • tiden på intervallen jag kör just nu
  • genomsnittseffekten de senaste 10 sekunderna (ett tag hade jag snittet över de senaste tre sekunderna men det blev väääldigt hoppigt, plus när du gör längre intervaller spelar inte just nu riktigt lika stor roll)
  • genomsnittseffekten innevarande intervall

När jag inte kör intervaller har jag ett eller två andra fönster där jag ser:

  • min puls
  • genomsnittseffekten de senaste 10 sekunderna
  • hur långt jag kört
  • hastigheten
  • medelhastigheten
  • totaltid av träningspasset

Använder du cykeldator i träningspasset och vilka inställningar gillar du bäst?

Sofia 🙂

1 reaktion på ”Inställningar

  1. Jag gillar att se 3 sek-snitt, 30 sek-snitt och varvsnitt (hela intervallen), så har jag koll på både de små nyanserna och ser så att det blir jämnt och fint hela tiden! Och tid för aktuell intervall så man kan räkna ner förstås!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *